Тема заходу: Історична вікторина.
Мета:
- узагальнити, конкретизувати знання учнів з історії; сприяти глибшому засвоєнню конкретного історичного матеріалу, активізувати пізнавальні інтереси учнів;
- розвивати уважність, кмітливість, вміння логічно мислити, лаконічно та аргументовано висловлювати свою думку;
- виховувати інтерес до історії та дух змагальності, почуття співпереживання за команду, відповідальність за власні дії в команді, доброзичливість , тактовність, повагу до культурних надбань людства, почуття національної самосвідомості та національної гідності.
Обладнання: бланки для відповідей, бланки для журі, крейда, музичні записи для пауз, нагороди для переможців.
Форма проведення: гра.
Вік дітей: 6-8 кл.
Склад учасників: 3 команди по п'ять учнів; журі; ведучий гри.
ХІД ГРИ:
Формується три команди по 5 осіб. Команди займають свої ігрові місця (2 парти зі стільцями по колу). Ведучий роздає учасникам чисті аркуші паперу, ручки та маркери.
Ведучий: Шановні друзі! Сьогодні ми всі зібралися, щоб пограти у дуже цікаву гру, що має оригінальну назву «Історична вікторина». Учасникам команд доведеться подолати нелегкий і насичений різними перешкодами шлях до перемоги. На вашій марафонській дистанції ви зустрінетеся з бар'єрами різного ступеня складності. Для подолання цих бар'єрів вам знадобиться не тільки знання з історії, а й ваше вміння злагоджено діяти в команді, швидкість, наполегливість і кмітливість. Але, перш ніж вийти на лінію «Старт» і розпочати забіг, давайте познайомимось з членами суддівської колегії, які будуть пильно стежити за усіма вашими кроками і справедливо визначать переможця.
Представлення членів журі.
1. Конкурс ерудитів.
Командам пропонують терміни, яким вони повинні дати визначення.
6 клас: кам’яний вік, кочівники, обеліск, фараон, демократія, трипільці, гопліт, трієра, педагог, глиняна табличка
7 клас: бояри, данина, закупи,смерди,язичництво, орда, ярлик,поляни,ідол,берестяна грамота.
8 клас:магнати , писар,ясир ,фільварок, чайка, кошовий отаман, курінь, реєстрове козацтво,Берестейська унія,булава.
2. «Творчий спринт»
8 клас. Намалюйте козака (колективний малюнок за 5 хвилин; максимальна оцінка 12 балів)
7 клас. Намалюйте рицаря – хрестоносця (колективний малюнок за 5 хвилин; максимальна оцінка 12 балів)
6 клас. Намалюйте грецького воїна (колективний малюнок за 5 хвилин; максимальна оцінка 12 балів)
3.Хто швидше
6 клас
1.Перші цивілізації. Держави? Асирія.Вавилон
2.За якого царя Персія досягла найбільшої могутності? Цар Дарій,Ксеркс
3.Як звали давньоєгипетського бога сонця? Бог Ра
4.Яке місто було столицею Ассирії? Вавилон
5.Де був винайдений папірус? Єгипет
6.Що є джерелом вивчення історії Ізраїльсько-Юдейського царства? Біблія
8.На чому писали у Дворіччі? Глиняні таблички
9.Чим прославилася Китайська держава? Стіною
10.Назвіть міста –держави Греції.(2)? Спарта ,Афіни
7 клас
1.Слов'янський бог грому ?. Перун
2.Син княгині Ольги та князя Ігоря. ?Святослав
3.Перший збірник законів Київської Русі.
4.Якого київського князя прозвали «Окаянним»? Святополк
5.Кого на Русі називали «Красним Сонечком».Володимир Великий
6.Хто з київських князів був «тестем Європи»? Ярослав Мудрий
7.Найбільший транспортний шлях Київської Русі. ? З варяг у греки
8.Перша кам'яна церква Київської Русі. ? Десятинна
9.Князівства Руси-України? Київське, Переясловське ,Чернігівське ,Волинське,Галицьке ,Тмутораканське
10. Князь, який, за легендою, загинув від укусу змії. ? Олег
8 клас
1.Хто заснував Києво-Могилянську академію? Петро Могила
2.Що означає слово «козак»? Вільна людина
3.Де розміщувалася Запорозька Січ?
4.Назвіть види зброї запорозьких козаків ? Шабля, пістоль, спис.
6.Чим займалися козаки у вільний час? Училися ,бенкетували , вели господарство
7.Назвіть гетьманів козацького війська?
8. Перший, найбільш відомий гетьман, прозваний у народі Байдою? Дмитро Вишневецький
9. Гетьман, який очолив Національно-визвольну війну українського народу ? Б.Хмельницький
10.Як утворилася Річ Посполита? Шлюб Ягайла і Ядвіги
4. «Оратор»
Конкурс оцінюють глядачі, голосуючи на бланках. Оцінювання – від 1 до 4-х балів.
Тема: «Хто, на мою думку, є найвидатнішим українцем і чому?»
5. ТУР. «Підказка»
Учасникам гри показуються таблички з словами, а вони за допомогою пантоміми намагаються пояснити своїм товаришам-помічникам, про кого йдеться. Учасники повинні вгадати слова. За кожну правильну відповідь учасник отримує 5 балів
6 .клас велика китайська стіна, первісна людина
7.клас замок, князь
8.клас чайку, козак
6. Конкурс вболівальників
Протягом всієї гри вболівальники команд переживали за свої команди. І зараз у цьому конкурсі у них є можливість допомогти своїй команді отримати додаткові бали для своєї команди.
Отже, бліц - опитування для вболівальників. Питання задаються по черзі. У випадку неправильної відповіді або відсутності відповіді питання переходить до вболівальників іншої команди.
За кожну правильну відповідь - 1 бал.
1. Що означає слово історія? Наука про минуле
2.Скільки сторінок в підручнику історії.6-272 ,7- ,8-334
3. Назвіть улюблені розваги лицарів (бенкети і турніри).
4. Як називалася металева сорочка у лицарів? (Кольчуга).
5.На чому були написані перші книги? На камені
6.Перший звір приручений людиною? собака
7. Яка відстань між Константинополем і Царгородом? ( Це різні назви одного міста).
8.Скільки глобусів знаходиться у кабінеті історії?
9.Якою рукою вчитель історії ставить оцінки лівою чи правою? Ніякою ,ручкою
10. Хто створив слов’янську абетку? (Кирило і Мефодій)
6.Подорож машиною часу. Конкурс оцінюється у 10 балів
Потрібно скласти змістовну відповідь-розповідь на запропоновану ситуацію. Першою питання обирає команда, яка є лідером гри. На підготовку дається 5 хв. Конкурс оцінюється у 10 балів.
Уявіть, що ви перенеслися у минуле на 5 хв. Що б ви в першу чергу розповіли про вашу епоху? Чому?
|